Uluslararası SEO Hizmeti - Global SEO

Uluslararası SEO Nedir?

Global SEO Hizmeti

Uluslararası SEO, hizmet verdiğiniz ülkenizin dışında sizinle farklı dillerde konuşan, diğer ülkelerde ki insanların sizin web sitenizden, farklı arama motorları yardımıyla ulaşabilmeleri için yapılan çalışmalardır. Kısaca farklı ülkelere hitap eden çalışmaların tümüne Global SEO – Uluslararası SEO denir.

Web sitenizin, hedef kitledeki insanlara erişmesini ve dolayısıyla sitenizin gelişmesini istiyorsanız profesyonel bir destek almalısınız. Bilinmelidir ki Uluslararası SEO çalışmaları en pahalı çalışmalar arasında yer almaktadır.

Uluslararası SEO, doğru bir şekilde yapıldığı zaman küçük işletmelerin bile büyük gelirler elde edebilmesini sağlar.

Uluslararası SEO Stratejilerini ve Hedeflerini Araştırma ve Belirleme

  • Hedef kitleye yönelik içerikler sağlamak için gelen fırsatlar değerlendirilmeli, ziyaretçilerin ve sektörün çalışmaları ölçülmelidir.
  • Hedef kitleye hitap edileceğinde rakiplerinizin de olduğunu unutmamalı ve onlardan daha özgün kaliteli bir içeriğinizin olmasına önem verilmelidir.
  • Hedef dil ya da coğrafi kesimdeki ürün/ hizmet, mevcut dil ve ülke seçeneğindeki en iyi olan ürün/ hizmet aynı olabilir de olmayabilir de.
  • Hedef dil ya da coğrafi kesimdeki ürün/ hizmet mevcut olan dil ve ülke seçeneğinden tam eşleşecek şekilde çevirisi yapılmış ürün/ hizmet olabilir de olmayabilir de.
  • Hedef dil ya da coğrafi kesimdeki sektörün mevsimsel değişiklikleri farklılık gösterebilir.
  • Farklı ülkelerin, yerel arama motorları daha çok önem taşıyor olabilir. Bu yüzden yapılan optimizasyonun, bu arama motorları dikkate alınarak yapılması gerekmektedir.
  • Etkili bir Uluslararası SEO stratejisi uygulayabilmek için yukarıda bahsedilenlere dikkat edilmesi gerekmektedir.

Uluslararası SEO Çalışmalarının Adımları

Dil Seçimi

SEO-Dil Seçimi

Öncelikle yurtdışındaki hangi kitleye hitap edecekseniz o insanların konuştuğu dili belirlemeniz gereklidir. Sonrasında yapacağınız çalışmalar için planlamalar yapmalısınız. Tek bir dil yerine çok dilli şekilde yapılan SEO çalışmalarının maaliyeti normale göre çok daha yüksektir. Dolayısıyla doğru dili belirlemeniz oldukça önem taşır.

Bölge Seçimi

SEO - Bölge Seçimi

Uluslararası SEO çalışması yapacağınız zaman, hedef kitlenizin bölgelerini araştırıp belirlemelisiniz. Bu şekilde optimizasyon çalışmaları yapabilirsiniz.

Rakip SEO Stratejileri

SEO- Rakip Analizi

Sizinle aynı bölgedeki hedef kitleye ulaşmak isteyen, birçok rakibinizin olduğunu unutmayın. Dolayısıyla sadece kendi çalışmalarınız değil rakiplerinizin çalışmalarını da analiz etmelisiniz. Bu sayede rakiplerinizden önde olmayı başarıp çalışmalarınıza devam edebilirsiniz.

Anahtar Kelime Analizi

Anahtar Kelime Seçimi

Anahtar kelime analizleri tüm SEO çalışmalarında olduğu gibi Uluslararası SEO çalışmalarında da önemlidir. Hizmet veya ürün verdiğiniz sektörde kullanılan, hedef kitlenizin arama motorlarında tercih ettiği kelimeleri analiz edip arama motorlarında üst sıralarda yer alabilirsiniz.

Çok Dilli SEO Nedir?

Çok dilli SEO, birden fazla ülke için dil ve bölge hedeflemesi yapmakta olan sitelerin çalışmalarının bütünüdür. Çok dilli web sitelerde yapılan SEO çalışmaları, diğer web sitelere göre daha zor olsa da çalışmaların profesyonel şekilde ilerletildiği zaman hem iyi bir sıralama hem de kullanıcılardan olumlu geri dönüşler sağlanır.

Çok dilli bir web site sayesinde küçük işletmeler büyük gelirler elde etmektedir. Kısacası kazancınız daha yüksek olabilmektedir. Çok dilli bir web sitesi tasarlamadan önce hedef kitlenin dilini, coğrafi kesimini bilmek gereklidir. Doğru hedefleme yapılmadığı zaman sıralamanız düşer. Dolayısıyla siteden kazandığınız gelirinizde doğru orantılı olarak düşecektir. Bu yüzden hedefleme, çok dikkat edilmesi gereken bir husustur.

Çok Dilli Web Siteleri İçin İçerik Oluşturulurken Dikkat Edilmesi Gerekenler

İki tane seçeneğiniz var. Ya elinizde bulunan hazır içeriği çok dilli hale uyarlayacaksınız ya da yeni bir içerik yaratacaksınız.

Anahtar kelime seçiminizi, Türkçeden çeviri yapmak en büyük hatalardan birisidir. Çünkü her dilde farklı kalıplar bulunmaktadır. Dolayısıyla aynı ya da benzer kelimelerin farklı dillerde farklı anlamlar taşıyabileceğini düşünerek anahtar kelime tercihi yapmalısınız. Bu konuda arama motorlarında bulunan çeviriler çok güven vermedikleri için bir uzmandan destek almalısınız.

Sadece dil ve coğrafi kesimleri dikkate almak maalesef yeterli değildir. İçerik ve kültürel farklılıkları da göz önüne alarak hareket edilmelidir.

Global Projeleriniz için ; 

SEO Uzmanı – İSMET YILDIRAN ÇINAR

Uluslararası Google Aramalarında Siz de Yerinizi Alın. Profesyonel Seo Hizmeti